Barbaro

Italiaans

Barbaro
Kenmerken
KeukenItaliaans
SpecialiteitPizza
Accommodatie terras
Mogelijkheden vegetarische maaltijd
Prijzen
Voorgerecht €25 tot €29
Hoofdgerecht €14,50 tot €21,50
Nagerecht €5,50 tot €9
Bancontact Visa MasterCard
Openingsuren
ma van 18:00 tot 22:30
di gesloten
wo gesloten
do van 18:00 tot 22:30
vr van 18:00 tot 22:30
za van 18:00 tot 22:30
zo van 18:00 tot 22:30

Over Barbaro

Op de donderdagavond voor de Paterholfeesten reserveer ik bij Barbaro, een nieuwe zaak die in de Rodekoningstraat een Italiaanse wind laat waaien. We kiezen een tafel uit in het eerste gedeelte en krijgen samen met de kaart een shot negroni (gin + vermouth + campari) van het huis. Zo voel je je meteen welgekomen. Ondertussen selecteren we elk een aperitiefje: Big Tom spicy tomato juice (€ 3,70) voor haar, spumante Il Grillo (€ 7,50) voor hem. Daar zijn we snel uit, over de eetkeuze twijfelen we evenwel langer. Ik lonk naar de antipasto om te delen, alleen liggen die prijzen (€ 25 à € 29) relatief hoog en aarzel ik of er daarna nog wel een pizza bij kan. De joviale uitbater van Limburgse oorsprong reikt ons echter de oplossing aan: deel één plank en vervolgens één pizza. Deal! Dus verschijnt eerst de Gustoso (€ 29) met Italiaanse charcuterie, kazen, gegrilde groenten en olijven als deelbaar voorgerecht. Het begeleidend huisgemaakt brood blijkt nog wat warm en hemels. Ook de vleesjes en kaasjes van excellente kwaliteit bevallen absoluut: denk pancetta, lardo, mortadella, denk pecorino, taleggio, gorgonzola. Daarna mag Wacko Jacko optreden: een pizza met venkelworst, aubergine, ei, parmezaan en tomatensaus. Na een paar stukken probeer ik te identificeren wat deze pizza nu zo zalig maakt... Ik kom uit bij intense tomatensaus, schitterende korst en allemaal topingrediënten als beleg. Ook Jan & Nele van Mémé Gusta blijken trouwens de weg naar Barbaro te vinden. Ondertussen proeft mijn vriend met plezier van de rode huiswijn (€ 5). Wanneer de Italiaanse gastheer hem later een andere (duurdere) rode laat proeven met een echt rock-'n-roll etiket, verkiest hij om toch bij de huiswijn te blijven. Hij wordt bijgetreden dat dit prijs-kwaliteit inderdaad een prima wijn blijft. De limoentaart (van Caffè Rosario - de tweede zaak op het Emile Braunplein van deze ondernemers) en enkele zoete pizza's pogen me te verleiden. Dessert zal echter voor een volgende keer zijn. Arrivederci!

Een shot negroni als verwelkoming, een supersympathieke uitbater en alleen maar kwaliteit op tafel

woord Elise Descamps
(4/09/2017)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over Barbaro

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 26
 
  4/5

 
  2/5

Manu - 21/11/17 19:08

Absurde prijzen voor gewone drankjes en eten ! 11euro voor een gin tonic of negroni met een ordinaire vermouth (cinzano), 15 euro voor een gewone pizza. Amai mijn voeten dat is nogal rock 'n roll of is het meer de nieuwe kleren van de keizer???

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Katrien Van Den Ryse - 29/09/17 21:29

Een echt Italiaans/siciliaans restaurant met de originele pizza. Niet de pizza van achter de hoek, maar een stuk Sicilië op je bord. Met een enorme verwelkoming en een echte Italiaanse sfeer. Dessert id,af! En service op en top. Echt the place to be!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  2/5

Gio - 26/09/17 15:45

Wat een hoop opgefokte recensies van vrienden en kennissen ... Het is een Italiaans restaurant punt uit. Niet beter dan vele andere in het Gentse.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Winy balliu - 26/09/17 10:23

Heerlijk restaurant.Alles supervers.De bediening is alsof je de beste vrienden bent.als ik kon ging ik iedere dag.Aangenaam zitten.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Peggy van den veegaete - 26/09/17 9:19

Zeer toffe, vriendelijke bediening en super lekker!!! Doe zo verder!!! Topie!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Samer - 25/09/17 20:55

Voelt elke keer als thuis komen! Fabio is een echte gastheer die je elke keer doet verassen , is altijd even vriendelijk en de pizza's zijn hemels! Het fijne is ook dat dit geen typisch Italiaans restaurantje is dat je op elke hoek van de straat vind maar net dat tikkeltje meer heeft! TOP

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Loredana - 25/09/17 18:01

Beste pizza van Gent en omstreken! Gezellige sfeer , vriendelijk personeel en de bediening is tot in de puntjes verzorgd! Kortom zeker een aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Deluxe - 25/09/17 17:10

ONE WORD = PERFECTION!! Ik lees hier het 'begrip' RockNRoll,middelmatig,Top,kwaliteit,... Even niet vergeten dat dit is gerecenseerd door mensen die WETEN wat dit vak inhoud... 5 Sterren, 10/10 bediening, 9/10 Eten, de cijfers liegen er niet om! Deze King in de zaal laat IEDEREEN zich Koning voelen, kennis van wijnen en product liggen bijzonder hoog... La vita Bella E BASTA,bastardi!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Sil - 23/09/17 17:09

Heerlijke pizza's met eersteklas ingrediënten.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van Assche Tania - 20/09/17 22:17

Een out of the box Italiaanse pizzeria met een concept dat klopt van A tot Z. Kwalitatieve producten gerserveerd in een Rock n roll kader. Een absolute aanrader.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  3/5

victor defoort - 20/09/17 16:34

Wat een hoop irrelevante hoop prietpraat. Zwaar rock 'n roll als je poen hebt en proper bent. Zowat het meest uitgeholde begrip in de horeca. Zwaar rock 'n roll wat is dat? Het is er middelmatig ok en weinig pretentieus maar stop eens met die opgeklopte larie!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ilse Verhellen - 20/09/17 16:06

Heerlijke wijnen, antipasti en fantastische originele pizza's op de kaart. Barbaro heeft een geweldig interieur en supervriendelijke bediening. De chef is zeer getalenteerd, weet wat hij wil en is enorm gedreven en op en top kenner van zijn vak. We hebben er al iedere keer heerlijk gegeten! Prijs kwaliteit helemaal in orde! Met andere woorden: Top locatie, trendy interieur, top service en hemels lekker!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lilly rose - 20/09/17 14:55

Top pizza !! Zware rock n roll sfeer !! Reactie van sommige mensen, snap het wel.ze weten gewoon niet wat goed is en zijn niet veel gewoon dit is een zalig restaurant !! Als je iets kent van Italiaans dan weet je 100 procent dat dit top is !!! Lekkerste pizza van mijn leven

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Francesco - 15/09/17 0:22

Knap! Limburgse gastvrijheid met dat Italiaanse tikkeltje extra en dat in het Oost-Vlaamse Gent! Wat wens je nog meer?! ¿¿ ¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Genik - 14/09/17 19:21

, geen alledaagse maar super lekkere pizza s ,topzaakje in patershol

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Elly - 14/09/17 19:17

Gewoon top ... vlotte vriendelijke bediening... lekker eten , bezoek zeker waard

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Denise Wouters - 8/09/17 18:26

gewoon lekker toffe mensen

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ann Lijnen - 8/09/17 17:46

Top zaak ! Top mensen! Zeer goed concept, rock op z'n Italiaans . Pizza's die niet alledaags zijn, super ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Cammalleri angelo - 8/09/17 17:40

Heel fijne zaak, de Italiaanse gastvrijheid en warmte .. gegoten in een rockjasje door Fabio... en dan het lekkere eten ...¿¿¿¿¿¿¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Tania ceglowski - 8/09/17 13:07

Fantastisch !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Cammalleri - 8/09/17 13:06

Is een aanrader topper !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nina - 8/09/17 11:58

Een dikke 5 voor het eten en nog eens een dikke 5 voor sfeer en gezelligheid!! Zeer goed gegeten en meer dan voldoende! De bediening is Top en prijs kwaliteit zeker in orde. De burata op de pizza was Hemels! Zeker een aanrader... Gepassioneerde Limburger die er met heel veel "goesting" staat!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

de vos carine - 8/09/17 8:26

Zijn al meermaals gaan eten en altijd TOP!Dus ik zou zeggen , bent u nog nooit geweest dan hebben jullie al veel gemist.Grtjs Carine

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jorn - 8/09/17 8:15

Een toffe sfeer. Lekkere en verse pizza voor een maatschappelijke prijs. Een uitbater die jou thuis laat voelen. Zeker eens langs gaan!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  3/5

Enzo - 7/09/17 16:36

Goed maar zeker geen 5 waard. Duur en soms wat ver gezocht.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  3/5

Jake - 5/09/17 11:50

Lekker, ongewoon maar stop nu eens met al dat 'rock 'n roll' gedoe als je zulke prijzen vraagt. Neen, geen rock 'n roll maar goed middle class adult orientated rock want daar mikken ze op met hun prijs setting. Alles organic en bio maar wel cinzano geven in plaats van een echt degelijke vermouth ... Het is maar hoe je het verkoopt zeker?

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over Barbaro

buurt: Patershol
Rodekoningstraat 12
9000 GENT
Tel: 09/278.10.00

www.barbaro.be/

meer Italiaans

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69