Janine's

Janine's
© Janine's
Kenmerken
Prijzen
Voorgerecht €8 tot €15
Hoofdgerecht €16 tot €25
Nagerecht €5,5 tot €14
Bancontact Visa MasterCard
Openingsuren
ma gesloten
di van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 22:00
wo van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 22:00
do van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 22:00
vr van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 22:00
za van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 22:00
zo gesloten

Over Janine's

De Vlaanderenstraat is opnieuw een eetplek rijker: op nummer 82 kun je nu bij Janine's terecht voor tapas, pasta's, burgers of salades. Bij een tweede poging lukt het om een reservatie te verzilveren. We krijgen een tafeltje toegewezen dat opvallend dicht bij de aanpalende staat; dat wordt moeilijk om niet mee te luisteren. Ik lust wel vers pompelmoessap (€ 4,50) als aperitief, mijn vriend cava Paul Louis (€ 6). Even twijfelen we tussen tapas all the way of enkel als starter. Uiteindelijk bestellen we gambas à la plancha (€ 14) en palourdes - look - tomaat (€ 14) om te delen. Daarna kies ik één van de suggesties: crispy chicken burger (€ 18), de overkant landt op thai beef salad (€ 23). Het valt mij op dat ze vrij stevig doorrekenen voor een salade. Ondertussen merken we ook dat Janine's volledig vol zit en gegadigden zonder reservatie worden weggestuurd. Een eigentijds kader in combinatie met een vlotte eetkaart slaat blijkbaar aan. We proeven van smaakvolle schelpjes en mooi gegrilde gamba's. Twee tapas om de vingers letterlijk bij af te likken! Even voel ik spijt dat we er geen tapasavond van gemaakt hebben, hopelijk kan de burger dat gevoel counteren... Misschien eerst over mijn compagnon: daar ontwaar ik een verrukkelijk uitziende Thaise salade met ferme stukken kort gebakken rund, granaatappel en een brede glimlach. Ik slik mijn opmerking over de prijs terug in. Zelf krijg ik een stevige kipburger voorgeschoteld met homemade guacamole, dito tomatensalsa, een slaatje en pittig gekruide aardappelwedges. Burgers blijven altijd wat smossen en omdat deze kipburger eigenlijk een gepaneerde kipfilet blijkt (en dus geen schijf kippengehakt) vergt het tevens wat snijvaardigheden. We drinken bij onze hoofdschotels nog een Canada Dry (€ 2,60) en een glas Vini Reverdito (€ 6,50 - Barbera d'Alba). Een dessert zit er niet meer in, daarvoor komen we wel eens - tevreden - terug!

Een eigentijds kader in combinatie met een vlotte eetkaart slaat blijkbaar aan...

woord Elise Descamps
(31/05/2017)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over Janine's

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 28
 
  4/5

 
  5/5

Sarah - 15/10/17 21:30

Altijd dik in orde!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Karim - 10/10/17 0:42

Trendy en eerlijke keuken

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Vroman Tania - 7/10/17 15:54

Geboren in de horeca,gemengd met een portie passie,liefde voor het vak en vakbekwaamheid waarvan de uitkomst Uitstekend uit voort komt, proficiat! Mond aan mond reclame is nog altijd de beste reclame¿¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ertan - 7/10/17 15:06

Top restaurant ! Top bediening ! Top personeel! Top uitbaters !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Piet Lecot - 7/10/17 12:42

alles super : ontvangst, vriendelijkheid, tafel, dienst, prijs, ambiance én rekening !!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Karen - 7/10/17 12:26

een supertof adres leren kennen dankzij en vriendin. En het was wauw! Van begin tot einde! Goede ontvangst, topbedienign en overheerlijke gerechten. Ik kijk m uit naar mijn inmiddels 3 avond bij Jeanines

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Barbara - 7/10/17 12:01

Ik hoorde vooraf goede commentaar over het mooie en lekkere jeanine's. Dus hebben we het ook eens geprobeerd en inderdaad, ik kon het alleen maar beamen! Het was super lekker, mooi geserveerd en supergezellig interieur. Zeker voor herhaling vatbaar ¿¿¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ulrik - 7/10/17 11:15

absoluut top!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Regine - 13/09/17 19:34

Super lekkere tapas Mega zalige bediening Super jong en gezellig team We gaan steeds terug Doe zo voort

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Steurbaut Raf - 12/09/17 10:48

Lekkere gerechten, enthousiast en vriendelijk personeel. Super!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Steurbaut Raf - 12/09/17 10:46

Lekkere gerechten, enthousiast en vriendelijk personeel. Super!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Fleur desmet - 11/09/17 18:49

Heel lekker en gezellig!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

marie - 11/09/17 14:44

beste restaurant van heel oost-vlaanderen super personeel en uitbaters!!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Petra - 9/09/17 19:40

supermooie zaak, heerlijke gerechten, enthousiaste uitbaters, top!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Petra - 9/09/17 19:40

supermooie zaak, heerlijke gerechten, enthousiaste uitbaters, top!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Verlinde Freddy - 9/09/17 18:12

aangenaam restaurant,zeer goede en vlotte bediening altijd met een grote smile,ruim assortiment voor zeer matige prijzen

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Drizzlepops - 8/09/17 11:40

Sexy, trendy en toch sportief

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Zoe - 8/09/17 6:41

Super gezellig en heel lekker eten!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Tibos jendoubi - 8/09/17 6:30

Heel Jong en fris en vooral dagelijks vers ,ruik je al vanaf je binnen komt ,super vriendelijk bar personeel,top gewoon ,grt uit Antwerpen

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jessica Hoerée - 7/09/17 21:30

TOP

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Boris - 7/09/17 21:25

Top. Meer uitleg hoeft niet. Te ontdekken meer dan waard

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Maxime - 7/09/17 20:39

Best place in G-town!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Elies - 7/09/17 20:14

Doe zo verder! Lekker eten, gezellig en vlotte bediening!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Isabel - 7/09/17 19:26

Prima zaakje. Leuke sfeer met heerlijk eten. Niks "fancy" maar erg lekker!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Leslie - 7/09/17 19:23

geweldig doe zo verder !!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Romy - 7/09/17 18:26

LOVEFOOD

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

FRANCINE BAUTERS - 7/09/17 18:23

Zeer gezellig en heeeel lekker eten

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jacqueline - 1/06/17 10:00

Voor ons gewoon top!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over Janine's

buurt: Zuid
Vlaanderenstraat 82
9000 GENT
Tel: 09/311.48.11

www.janines.be/

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69