SKOV

Belgisch-Frans

SKOV
© SKOV
Kenmerken
KeukenBelgisch-Frans
Accommodatie terras, tuin, bar/lounge
Mogelijkheden vegetarische maaltijd
Prijzen
Budget €28 (2 gangen) of € 35 (3 gangen) voor lunch
Voorgerecht €7,80 tot €18
Hoofdgerecht €20 tot €31
Nagerecht €7 tot €15
Bancontact Visa MasterCard
Openingsuren
ma van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 21:00
di gesloten
wo van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 21:30
do van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 21:30
vr van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 21:30
za van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 21:30
zo van 12:00 tot 21:00

Over SKOV

In de Kerkstraat van Buggenhout doemde recent naast de kerk een indrukwekkende nieuwe horecazaak op: SKOV, restaurant en loungebar. SKOV betekent woud in het Deens en dit blijkt ook de groene draad voor het interieur. We kijken bewonderend rond wanneer we naar ons tafeltje op het open verdiep geleid worden. Ook de bediening bevalt meteen. Als apero vragen we een cava (€ 6,70) en een lekkere mocktail pomelo (€ 7,50) met pompelmoes en rozemarijn. Daarbij lijkt een plank met hapjes wel gepast. Aperoplank LOUNGE (€ 14 - vooral kaas en charcuterie) of SKOV (€ 16)? Makkelijk, ik wil de specialiteiten proeven en dat zijn gelakte balletjes, hummus met crackers, krokante vis en gemarineerde nobashigarnaal. Het goed vullende geheel oogt mooi en smaakt tevens echt lekker. Daarna maken we beiden een vrij klassieke keuze. Ik geef toe aan mijn zwak voor vol-au-vent (eigen stijl - € 20) met hoevekip, krokant vel en mousseline; mijn vriend doet exact hetzelfde met zijn rib eye Holstein (350 gram - € 30), rodekoolsla met appel en béarnaise. Hij lust daarbij een robuust glas Argentijnse Balbo Oak (€ 6,50). Aan de overkant alleen maar lof over het uitstekend gegrilde vlees en de rodekool die blijkbaar perfect past bij het rund. Ook ik consumeer met veel goesting mijn moderne vol-au-vent. In het diepe zwarte bord ligt een decomposed (ontlede) versie: twee stevige stukken kip, ferme gehaktballen, champignons, mousseline, krokant vel en wat fijne sla. Daarbij horen verleidelijke frietjes van ongeschilde aardappelen. Hoewel ik enthousiast toetast, slaag ik er toch niet in mijn bord leeg te eten. Daarom moet ik helaas passen voor een citroentaartje (€ 10) of kaasplank (€ 15) als dessert. We ronden ons bezoekje aan Buggenhout vlot af en wandelen buiten in de overtuiging dat deze zaak het goed zal (blijven) doen - en dan is hun terras momenteel nog in opbouw.

SKOV betekent woud in het Deens en dit blijkt ook de groene draad voor het interieur

woord Elise Descamps
(26/04/2017)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over SKOV

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 37
 
  4/5

 
  4/5

De Lathouwer Eline - 13/10/17 22:11

Supermooie locatie om gezellig en lekker te eten. Een aanrader!!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Sonja - 13/10/17 8:24

Super lekker vriendelijk aan te raden

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van oudenhove - 12/10/17 22:35

Aangenaam om te eten vriendelijk personeel heel goede smaken

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Luk Hendrickx - 12/10/17 19:09

Super interieur, lekker en vriendelijk.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ilse - 12/10/17 18:20

Top!! Supermooi interieur en heerlijk eten!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Tania - 12/10/17 16:22

We zijn er al een paar keer geweest: altijd superlekker!!! Zelfs met een groot aantal mensen aan tafel is er geen beperking qua aantal verschillende gerechten, en elk bord komt tiptop in orde en op hetzelfde moment op tafel, zelfs wanneer het druk is. Geweldige smaken op het bord, regelmatig nieuwe gerechten, een vlotte en vriendelijke bediening in een knap interieur, kortom echt een aanrader!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nancy Leroy - 11/10/17 23:20

Lekkere lunch van de suggestiemenu in de week gegeten en snel bediend Uitgebreid getafeld in het weekend echt zalig correct geprijsd zeer mooi kader Zeer vriendelijk bediening Echt een topper

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sabine - 11/10/17 22:43

zeer lekker gegeten! genoten van de sfeer en de bediening! een aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Mira - 11/10/17 20:34

Top! Heel lekker en prachtige setting!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  2/5

Anton - 11/10/17 17:46

Allé, het is aan Skov om op een slinkse manier reclame te maken. Nefast en ongeloofwaardig voor elke 'neutrale' lezer...

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Joachim Cardon - 11/10/17 17:24

top

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Luc - 11/10/17 14:46

Lekker, gezellig, vriendelijk en gedienstig personeel. Een gezellige sfeervolle eetgelegenheid !!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Roel - 11/10/17 14:24

Super gezellig en mooi ingericht restaurant.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Dimitri Scheers - 11/10/17 12:16

Schitterend restaurant. Zeer mooi interieur. Toffe en jonge bediening, altijd vriendelijk. Zeer lekker eten wat je niet overal op de kaart vind in een ander restaurant. een echte aanrader.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Liv Callaert - 11/10/17 12:02

Altijd al goed gegeten! Een weekje geleden zonder te reserveren binnen gestapt, in de hoop toch een tafeltje te kunnen bemachtigen. En we konden voor dat andere mensen kwamen aan hun tafeltje zitten. Daarvoor alleen al een 5 op 5!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Julie - 11/10/17 10:31

Mooi en gezellig ingericht Vriendelijk personeel Lekker eten Een aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Tom Goossens - 11/10/17 10:23

Zalige aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nel Stevens - 11/10/17 10:21

Top mensen, top gerechten, top locatie!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Marijke Albrecht - 8/10/17 10:07

Heel lekkere gerechten in een mooie en unieke omgeving.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sybran - 8/10/17 0:36

Bediening helemaal top en mega vriendelijk. Voorgerecht kon gewoon niet beter Hoofdgerecht was perfect En het nagerecht maakte het af

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van Assche Sonja - 7/10/17 19:06

Super lekker, gezellig en mooi. Je zou niet zeggen dat ge in centrum zit ¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nele De Saedeleir - 7/10/17 18:54

Uniek interieur, zeer lekker eten en supervriendelijke bediening! Een aanwinst voor Buggenhout.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Wouter Albrecht - 6/10/17 12:23

Toffe locatie en lekker eten

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van de Merckt Ann - 6/10/17 10:34

Mooi interieur en echt lekker eten !!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Claudia Scholliers - 5/10/17 19:54

Zeer verzorgd en lekker

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Evert Albrecht - 5/10/17 19:28

Zeer verzorgd en lekker

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  1/5

Dirk Derde - 5/10/17 18:57

In anderhalf uur tijd worden 8 reacties gepost, waarvan 5 van dezelfde persoon, alle met een 5/5 beoordeling. Nog iemand die aan de ernst van deze durft te twijfelen?

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sylvie De Mars - 5/10/17 16:48

Aangenaam en rustgevend interieur. Uitstekende kaart en bediening. Een aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Chantal Pauwels - 5/10/17 16:18

Een echte aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Heidi Van gulik - 5/10/17 16:07

Schitterend restaurant. Zeer mooi interieur. Toffe en jonge bediening, altijd vriendelijk. Zeer lekker eten wat je niet overal op de kaart vind in een ander restaurant. een echte aanrader.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Heidi Van gulik - 5/10/17 16:07

Schitterend restaurant. Zeer mooi interieur. Toffe en jonge bediening, altijd vriendelijk. Zeer lekker eten wat je niet overal op de kaart vind in een ander restaurant. een echte aanrader.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Heidi Van gulik - 5/10/17 16:06

Schitterend restaurant. Zeer mooi interieur. Toffe en jonge bediening, altijd vriendelijk. Zeer lekker eten wat je niet overal op de kaart vind in een ander restaurant. een echte aanrader.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Heidi Van gulik - 5/10/17 16:06

Schitterend restaurant. Zeer mooi interieur. Toffe en jonge bediening, altijd vriendelijk. Zeer lekker eten wat je niet overal op de kaart vind in een ander restaurant. een echte aanrader.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Heidi Van gulik - 5/10/17 16:06

Schitterend restaurant. Zeer mooi interieur. Toffe en jonge bediening, altijd vriendelijk. Zeer lekker eten wat je niet overal op de kaart vind in een ander restaurant. een echte aanrader.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

De wispelaere- van damme - 5/10/17 15:17

Prachtig kader, vriendelijke bediening, lekker eten, kortom: een aanrader!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Bart Doms - 7/09/17 9:12

Mooi kader, toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Mooie afwisselende kaart. Resto/ loungebar, dus voor ieders wat wils!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  1/5

Van Grasdorff Rony - 13/05/17 12:08

Niet toegankelijk voor gehandicapten of rolstoelgebruikers. Duur .....

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over SKOV

Kerkstraat 99
9255 BUGGENHOUT