Brasserie Estelle

Belgisch-Frans

Brasserie Estelle
© Estelle
Kenmerken
KeukenBelgisch-Frans
Accommodatie terras
Mogelijkheden vegetarische maaltijd
Prijzen
Budget €40
Voorgerecht €7 tot €15
Hoofdgerecht €16 tot €27
Nagerecht €7 tot €12
Visa MasterCard
Openingsuren
ma van 11:30 tot 00:00 en van 00:00 tot 21:30
di gesloten
wo gesloten
do van 11:30 tot 00:00 en van 00:00 tot 21:30
vr van 11:30 tot 00:00 en van 00:00 tot 21:30
za van 16:00 tot 00:00 en van 00:00 tot 21:30
zo van 11:30 tot 00:00 en van 00:00 tot 21:30
Tapaskeuken op vrijdag en zaterdag open tot 23u

Over Brasserie Estelle

Brasserie Estelle brengt nieuw leven in Vinkt, een gehuchtje langs de gewestweg Deinze-Aalter. Met een straatterras mikken de uitbaters binnenkort ook op fietstoeristen Met de naam 'Estelle' ¿ een verwijzing naar het Latijn voor ster ¿ knipogen de zaakvoerders naar het verleden van het dorp: hier was ooit café De Ster gevestigd, met vlakbij de herbergen De Zon en De Maan.'Het Vinkts firmament', noemt men in de volksmond nog altijd dit kruispunt. Na jaren leegstand werd het café gerenoveerd tot een gezellige brasserie in lodge stijl: veel warm hout, ruwe muren, een aperitiefhoekje met een Chesterfield en veel romantische tweepersoonstafeltjes.Behalve brasserieklassiekers lonken op de kaart een tiental tapas, op krijtborden staan de seizoensgebonden suggesties. Bij onze coupes Torre de Gall (€ 6), een Catalaanse cava van topklasse, laten we de tapasmix (€ 12) aanrukken: een houten snijplank met een tiental kleurrijke kommetjes met olijven, kleine zoete pepers gevuld met kaas, blokjes Manchego, grissinis, cashew- en amandelnoten en toastjes met dips. Veel en verzorgd, maar ook prijzig en een tikje ongeïnspireerd. Over de hoofdgerechten moeten we niet lang twijfelen: ik kies de stoverij van varkenswangetjes (€ 20), aan de overkant wordt het kabeljauw met asperges (€ 27). Uitbater Filip, de charme zelf, geeft tekst en uitleg: de waanzinnig lekkere, boterzachte stukjes vlees gaarden in een mix van tafelbier en het Ruiseleedse streekbier Urthel. De reuzemoot licht gebakken kabeljauw kreeg het gezelschap van vier met zeekraal versierde asperges en een onweerstaanbare mousselinesaus: perfect luchtig met een zalig frisse citroentoets. Ik krijg er een kom fijne frieten en een eenvoudig slaatje bij, voor mijn gezelschap komen gebakken patatjes met peterselie op tafel. Nog meer verwennerij volgt met verwenkoffies (€ 7), geflankeerd door een slagroomhorentje, advocaat, stukjes rijst- en appeltaart en een assortiment boterkoekjes. Voor € 95 aten we bijzonder lekker en gezellig bij mensen met een hart voor hun vak en voor hun klanten.'Stijlvolle brasserie met een dagverse kwaliteitskeuken.'

Stijlvolle brasserie met een dagverse kwaliteitskeuken.

(26/04/2017)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over Brasserie Estelle

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 35
 
  4/5

 
  5/5

Allanah Nachtergaele - 14/10/17 9:01

Super toffe brasserie met een super gezellig terras. Lekker uitgebreide kaart met altijd een mooi aanbod van seizoensgebonden suggesties. De tappas zijn er om je vingers bij af te likken. En dan om zeker niet te vergeten het super vriendelijk personeel dat er werkt. Hen is niets te veel, bediening altijd in orde het team doet er alles aan om jouw wensen te volbrengen. En het keuken team zorgt ervoor dat alles in de puntjes is afgewerkt. Concreet: THE PLACE TO BE!!!!!!!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Christelle Goeteyn - 4/10/17 19:49

A new star is Born!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nancy Cathoir - 3/10/17 20:17

Heerlijk vertoeven - top gerechtjes - super bediening

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Rita De Blaere - 3/10/17 11:06

Lekker eten en drinken (de liefhebbers van picon vin blanc moeten hier zeker eens proeven) voor een redelijke prijs. Vriendelijke bediening. Wat we zeker op prijs stellen is de goede raad. Een aanwinst voor onze regio !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nele Verledens - 2/10/17 20:40

Een gezellige en lekkere brasserie! Ik ben fan!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van Oost Sabine - 1/10/17 17:49

Fijne brasserie! Super verse gerechten met telkens lekkere suggesties! Bij mooi weer heel leuk vertoeven op het overdekt terras. Je waant je er in de Provence! Geeft een instant vakantiegevoel. Het supervriendelijke onthaal en de bediening is er top!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Oscar rombouts - 29/09/17 16:10

Top! Super lekker eten en de bediening is ook fantastisch!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

CARLINE D'HERTOGE - 29/09/17 15:34

gezellige brasserie met héél lekkere gerechten op de kaart zoals de stoverij van varkenswangentjes...mmmm :)! Vriendelijke bediening, zeker door Filip, soms langere wachttijden of hadden we die ene keer dikke pech (op een middag met méér dan 1 uur tussen aperitief en gerecht). Leuk overdekt terras : je waant je sowieso op verlof ! Een echte verrijking voor de streek ;)!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nathalie De Vos - 28/09/17 20:38

Steeds gezellig en lekker om daar te gaan eten!! De bediening is vlot! Er wordt steeds naar alle tafels gekeken en men ziet wat men te kort heeft! De kaart is uitgebreid, er is een ruime variatie en steeds lekkere suggesties! Wanneer men mij vraagt waar men zou kunnen gaan eten in de buurt, geef ik steeds 'Estelle' door!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

maja - 28/09/17 20:14

Zalig genieten, is het daar!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Degain - 28/09/17 17:38

super vriendelijke mensen met een overheerlijke keuken

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Peter Maesele - 28/09/17 17:15

Bij lekker eten hoort een gezellige setting en vlotte bediening bij : is dit toch de formule van Brasserie Estelle zeker!!! Een absolute aanrader; maar niet allemaal tegelijk want anders kunnen wij niet meer reserveren wegens volzet ;)

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Philip Van de Velde - 28/09/17 16:53

eerlijke,smaakvolle keuken aan betaalbare prijs . bovendien nog kindvriendelijk ook.Ik kijk al uit naar Filip zijn herfstklassiekers

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

christa notteboom - 28/09/17 16:33

Het eten is er superlekker!!!en alles vers gemaakt! De bediening is zeer hartelijk en vriendelijk,telkens je er opnieuw gaat. De sfeer binnen en op het buiten overdekt terras is echt mooi ingericht. Kortom een plaats waar het goed en gezellig is om te eten en te vertoeven!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Angelina - 28/09/17 16:11

Een TOP-adresje in Vinkt!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Luc Vyncke - 28/09/17 15:31

Klantvriendelijk, gezellig kader, heel verse voedingswaren, lekkere gerechten, verzorgde bediening ! Reserveren is een must anders loop je kans géén tafeltje meer te verkrijgen !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Willy Allemeersch - 28/09/17 15:25

Zeer goede keuken en alles dagvers, enkele keren geweest , ook met vrienden en ondertussen een vast adresje voor lekker tafelen, goed kaart en lekkere suggesties , gedegen wijnkaart , steeds vriendelijke ontvangst & bediening , mooie presentaties o/h bord en mooie porties, kortom , EEN AANRADER .

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

inge - 28/09/17 14:55

lekker eten, gevarieerd aanbod gezellige en hippe sfeer, vriendelijk en gemoedelijk onthaal Wij komen hier zeker terug!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ronny Vande Walle - 28/09/17 14:44

Estelle is ondertussen voor mij een wekelijks bezoek geworden. Hou van de stijl van de keuken en de bediening. Ik voel me er steeds welkom en hou vooral van de eerlijke keuken. Een echte aanrader, een absolute verrijking voor de regio Deinze-Aalter.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Geert Van de Voorde - 26/09/17 20:08

Zeer gezellig, een uitgebreid en gevarieerd aanbod, steeds verse producten. Goed gevulde borden en zeer mooi gepresenteerd. Lekkere wijnen en aperitieven en dat aan normale prijzen. Een echte aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sandra tysebaert - 21/09/17 21:58

Super tevreden resultaat

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Carine - 13/09/17 13:42

Gewoonweg, super

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jasmine - 13/09/17 12:48

Heel lekker!Vlotte bediening, veel kennis van bijpassende wijnen. Echte aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Hooft Linda - 13/09/17 12:15

zeker de moeite een aanrader dus stemmen

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Goodlife-shaker - 12/09/17 9:06

Super lekkere eten en gezellig terras,en zeker super team!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Evelien - 8/09/17 7:09

Superlekker, gezellige sfeer, topbediening

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Leen - 6/09/17 19:53

Super lekker eten en fantastische mensen die het uitbaten!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Kristine Lambert - 6/09/17 19:42

Gezellig terras, lekker eten en toffe bediening.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

sofie desmet - 6/09/17 18:47

Gezellige locatie.... heerlijke gerechtjes.... genieten !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Bonnewijn Lindsay - 6/09/17 17:13

Zeker een aanrader super team

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vanderhaeghen Janicka - 6/09/17 16:53

Super gezellig restaurant. Vlotte bediening, lekker eten!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Veerle De Rycke - 6/09/17 16:26

Ronduit schitterend: heerlijke keuken, sympathieke bediening en een prachtige plek!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Kathleen - 6/09/17 14:24

Iedere keer zeer goed ontvangen, zeer goed eten gehad¿¿¿¿¿¿¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Liselotte - 6/09/17 13:59

Gewoon top. Lekker eten vriendelijk personeel.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Brt - 26/04/17 10:51

Heel.lekker bij jullie

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over Brasserie Estelle

Martelarenplein 2
9800 VINKT
Tel: 09/311.83.07

www.brasserie-estelle.be

meer Belgisch-Frans

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69