't Sammeltje

Belgisch-Frans

't Sammeltje
© 't Sammeltje
Kenmerken
KeukenBelgisch-Frans
Accommodatie terras
Prijzen
Voorgerecht €16,50 tot €21
Hoofdgerecht €17,50 tot €24
Nagerecht € tot €
Openingsuren
ma van 10:00 tot 00:00 en van 00:00 tot 21:00
di van 10:00 tot 00:00 en van 00:00 tot 21:00
wo gesloten
do gesloten
vr van 10:00 tot 00:00 en van 00:00 tot 21:00
za van 10:00 tot 00:00 en van 00:00 tot 21:00
zo van 10:00 tot 00:00 en van 00:00 tot 21:00

Over 't Sammeltje

't Sammeltje opende vorige zomer de deuren in hartje Maldegem. We hoorden er veel goeds over. Een sammeltje, zo leert ons de uitleg op de spijskaart, is een soort trol die kookt voor de mensen. De wezentjes kregen ook een plaatsje in het interieur, maar nemen gelukkig niet de bovenhand. De smalle, diepe ruimte is smaakvol aangekleed met veel warm hout. Mijn tafelgenoot en ik zitten op het terras achteraan. We bestellen het Sammeltjesmenu (€39,50)en genieten bij wijze van amuse van een lekker soepje met pasta, kaas en croutons. De bijzonder vriendelijke gastvrouw brengt ons al snel een kwart litertje witte en rode huiswijn (€ 5,50/st.). Niet om van achterover te vallen, maar best aangenaam. Het voorgerecht, tartaar van tonijn en garnalen, wordt opgediend in een torentje met drie verdiepingen: bovenaan de zeer smakelijke tonijn, afgewerkt met bieslook, onderaan de verse garnalen met peterselie en net genoeg mayonaise, tussenin een fris slaatje. Een veelbelovende starter. Als hoofdgerecht heb ik de lamsfilet met Cuvée des Trolls - de wezentjes blijven opduiken -, een bier uit Henegouwen. Het vlees mocht iets meer rosè geweest zijn, maar het is nog sappig. Het krijgt het gezelschap van een gulle portie kroketten, beetgare witte en groene asperges en sluimererwten. Dezelfde garnituur siert het bord van mijn metgezel, maar dan met een mooi stukje perfect gegaarde kabeljauw. Het dessert is een oog- en tongstrelend schilderijtje van brownie, chocolademousse, ijs, frambozen, aardbeien en karamel. Bij de koffie (€ 2,50) komen advocaat en mignardises. We zijn bijzonder aangenaam verrast. 't Sammeltje is een aanwinst voor Maldegem en omstreken.

Creatieve keuken in aangename omgeving voor een correcte prijs.

woord Geert Bouckaert
(29/06/2016)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over 't Sammeltje

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 21
 
  4/5

 
  5/5

Jana - 25/07/17 8:40

SUPER

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Peter en chantal. - 30/09/16 16:00

Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding .Je ziet en proeft nog de echte smaken.Alsof je in je eigen eetplaats zit, gewoon zoals thuis.(Maar dan wel ietsje fijner !!)

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Van Bever - 26/09/16 11:52

Heel verzorgd en lekker eten. Mooi en gezellig interieur Vlotte bediening. Gemakkelijke stoelen. Een opbouwende opmerking, zoals in de meeste eetgelegenheden, wordt te weinig aandacht gegeven aan de muziek... Er zouden hierin raadgevers bestaan, zelfs 'muzieksommeliers'... een tip om hier wat meer aandacht aan te schenken. Voor de rest is het voor mij perfect !!! Proficiat. Viviane en communicatie.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Danny & Bieke - 26/09/16 8:38

Het is heel eenvoudig. Vraagt er U iemand 'kent U een goed restaurant in de buurt' dan hoeft U maar één woord uit te spreken: 't Sammeltje' ! En die buurt geldt voor Maldegem en wijde omgeving. Men zegge het voort!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

De Vogelaere Patricia - 21/09/16 8:59

gezellig eethuisje waar men open staat voor de klanten! allergieën of een specifiek aperitiefje zonder alcohol allemaal geen probleem! Allen heel vriendelijk voor alle klanten En ideaal gelegen in het centrum van Maldegem met de gemeentelijke parking in de buurt dus parkeren ook geen probleem!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van den abeele marc nicole - 20/09/16 9:03

Heel lekker en heel vriendelijk

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

christiane van ooteghem - 19/09/16 11:33

Er wordt tijd gemaakt voor de klanten, veel uitleg wat er in de gerechten zit. Mooie locatie, prettig zitten op de binnenkoer vooral als 's avonds de sfeerlichten aangestoken worden. Lekkere en verzorgde gerechten met verfijnde sauzen. Het aperitief hapje was zeer origineel en in mijn gezelschap werden de diverse gerechten gesmaakt. Ook een proficiat voor de kraaknette toiletten. Wij komen zeker terug en niettegenstaande het op de dag van ons bezoek kermis was werden wij met open armen ontvangen en hoefden niet te lang te wachten op onze bestelling. Ik wens de eigenaars proficiat met hun concept en je merkt op dat deze familie van dezelfde mening is, hun klanten een warm hart toedragen. Kortom een adres om aan te bevelen aan vrienden en kennissen.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

de candt nadine - 18/09/16 10:59

Zeer vriendelijke mensen .en een goede bediening.voor herhaling vatbaar .gr.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Anneke - 16/09/16 23:25

Vriendelijk, super bediening, heel lekker, prachtige schilderijtjes op je bord . TOPPIE

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

anja vandacasteele - 15/09/16 7:37

Super lekker heel fijn van smaak . Een echte aanrader !!! Gastronomisch niveau !!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Van basselaere - 15/09/16 5:11

Uitstekend, zeer verzorgd,lekker,vriendelijk. Je voelt je thuis

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Veronique Verbrugge - 14/09/16 10:33

Super!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Linda Verbist - 13/09/16 22:49

SUPER

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Reyserhove Philip - 10/09/16 0:00

Zeer goeie keuken en vriendelijk ! Een aanrader voor iedereen !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

mortier sabine - 9/09/16 20:13

1 woord : subliem!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Hostens Krista - 9/09/16 19:44

steeds prachtige en vooral lekkere gerechten opgediend door mensen met een hart voor het eten en hun job. Sfeervol decor.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ilse willems - 9/09/16 17:38

Fantastische kok, heerlijk eten, fijn en mooi ingericht restaurant en heeeeeeel lieve mensen!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Isabel De Baets - 9/09/16 15:57

Zeer origineel én lekker. Bovendien uiterst vriendelijk en familiale sfeer.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Pascal Cocquyt - 9/09/16 12:49

Zeer vriendelijke ontvangst. Zeer lekker eten en vlotte bediening.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Mahieu katrien - 9/09/16 10:50

Toppie

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Gino Standaert - 9/09/16 9:08

Heel lekker , mooi verzorgde schotels .. vriendelijke bediening ... gewoon TOP !!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over 't Sammeltje

Marktstraat 18
9990 MALDEGEM
Tel: 050/73.65.19

www.tsammeltje.com

meer Belgisch-Frans

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69