La Maryse

Frans

La Maryse
© La Maryse
Kenmerken
KeukenFrans
Accommodatie terras, tuin
Prijzen
Voorgerecht €19 tot €27
Hoofdgerecht €23 tot €36
Nagerecht € tot €
Visa MasterCard
Openingsuren
ma gesloten
di van 12:00 tot 14:30 en van 19:00 tot 21:30
wo van 12:00 tot 14:30
do van 12:00 tot 14:30 en van 19:00 tot 21:30
vr van 12:00 tot 14:30 en van 19:00 tot 21:30
za van 12:00 tot 14:30 en van 19:00 tot 21:30
zo gesloten

Over La Maryse

Met de opening van La Maryse eind vorig jaar zorgde de jonge chef Sten Van der Blij er voor dat Eeklo weer een gastronomisch restaurant heeft. Van der Blij leerde het vak in Ter Heide in Lembeke. In de zaal staat de piepjonge Yati Van der Sypt. Ze ontvangt me hartelijk en wijst me een tafeltje bij het raam. Het pand is eigentijds aangekleed, met moderne schilderijen aan de muren en sfeervol licht. Ik start met een uitstekende crémant (€6), vergezeld van courgettemousse met burrata en groene en witte kervel, een verfijnde amuse die meteen de toon zet. De kaart is vrij klassiek: zeetong, entrecôte en duif bij de hoofdgerechten, asperges en kreeft bij de voorgerechten. Ik kies voor het menu - de driegangenversie (€ 49)- dat er een stuk creatiever uitziet. Het voorgerecht zijn asperges met een op een lage temperatuur gegaard hoeveei en spelt, afgewerkt met truffelschilfers, een hedendaagse twist op de asperges à la Flamande met verse, seizoensgebonden producten, bereid volgens de regels van de kunst en mooi gepresenteerd. Yati geeft een deskundige uitleg bij de suggestiewijnen per glas en op haar aanraden kies ik voor een pinot grigio (€7): fruitig, maar met genoeg frisse zuren om de asperges aan te kunnen. Bij het hoofdgerecht - sappige kalfslende met gebrande prei, okra en gremolata (peterselie, look, citroenzeste, de begeleider van ossobuco) neem ik een zachte cabernet sauvignon/shiraz uit de Languedoc (€7,5).Het dessert van rode vruchten met ijs is een streling voor het oog én voor de tong. De chef komt vragen of alles naar wens was en ik kan dat alleen maar beamen. Topgerechten, een charmante jonge gastvrouw met de schwung van een ervaren rot en een aangenaam kader. Eeklo staat weer op de culinaire kaart.

Uitstekend bereide creatieve hedendaagse gerechten met lokale seizoensgebonde producten.

woord Geert Bouckaert
(1/06/2016)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over La Maryse

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 16
 
  4/5

 
  5/5

Dirk - 21/09/16 19:06

Een echte aanrader. Venieuwend, vriendelijk, streekproducten in een nieuw jasje

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Magerman Danny - 21/09/16 18:33

Supergegeten, verse keuken, gezellig kader, Mooi terras. Voor herhaling vatbaar.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jolanda - 21/09/16 16:29

Super restaurant, met een topchef die durf en lef toont!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Steven Van Vooren - 21/09/16 14:27

Deze zaak zet Eeklo terug op de gastronomische kaart. Ook gedurfd om gratis water te geven. Chapeau

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Frederik - 18/09/16 15:03

Vernieuwende chef

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Katrien De Vilder - 15/09/16 10:20

super lekker gegeten, heel vriendelijke en ontspannen bediening in een heel mooi kader. Een adresje om aan te raden!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Emma-Louise - 10/09/16 2:17

Great location, stylish furniture and decor in main dining room and the court yard with this beautiful mature tree was ideal as the weather was extremely hot. I opted for the 3-course meal which was adequately explained - each course was exquisitely presented and tasted divine - the desert was a surprise delight to the palate!! Service by Yati was welcoming, friendly and efficient - she was kept busy but never failed to smile throughout service and the greeting at our table by Chef Sten topped our evening. Definitely a place to be recommended for fine dining any time - I'll be back!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Eva Osselaere - 9/09/16 12:48

Gezellig restaurand, mooi en aangenaam kader, en vooral : een Super chef-kok ! Verfijnde keuken met streekproducten. Verrassende smaakexplosies. Puur genieten, van begin tot het einde. Ook de bediening is top, charmant, met een uitstekende kennis van de wijnen. Ik kom heel graag terug en raad La Maryse zeker aan !!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

alexis van maldegem - 9/09/16 10:49

altijd super, zowel het eten als de bediening !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Kelly - 9/09/16 10:07

Zeer lekker tafelen met een vlotte en vriendelijke bediening in een mooi en gezellig kader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Geertrui Clincke - 9/09/16 10:02

De Max !!!! ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Tommy Mertens - 9/09/16 8:50

Toprestaurant met vriendelijke bediening. Een echte aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Saskia De Muynck - 9/09/16 6:06

heerlijke pure smaken, vriendelijke en vlotte bediening. Je wordt gewoon stil van bij de 1ste hap, zo lekker

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Engels - 9/09/16 5:03

Vlotte en vriendelijke bediening. Super kok

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Peter Geurs - 9/09/16 1:30

Toprestaurant met heel goede en vriendelijke bediening! Een lust van fijne en pure smaken die op uw bord gepresenteerd worden. Een aanrader voor iedereen die er nog niet getafeld heeft!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Delphine Goethals - 8/09/16 23:19

Kan niet beter

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over La Maryse

Stationsstraat 69
9900 EEKLO
Tel: 09/279.92.25

www.lamaryse.be

meer Frans

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69