Brasserie Juste

Belgisch-Frans

Brasserie Juste
© Brasserie Juste
Kenmerken
KeukenBelgisch-Frans
Accommodatie tuin
Prijzen
Voorgerecht €5 tot €14
Hoofdgerecht €11 tot €26
Nagerecht €8 tot €10
Bancontact Visa MasterCard
Openingsuren
ma van 12:00 tot 14:30 en van 18:00 tot 22:00
di gesloten
wo gesloten
do van 12:00 tot 14:30 en van 18:00 tot 22:00
vr van 12:00 tot 14:30 en van 18:00 tot 22:00
za van 18:00 tot 22:00
zo van 12:00 tot 14:30 en van 18:00 tot 22:00
Op zondag tearoom van 14:30 tot 17:30 - Ook feestzaal, op aanvraag

Over Brasserie Juste

Na een stevige wandeling langs de Schelde kloppen we op zondagavond in Dikkelvenne aan bij Brasserie Juste. In september 2015 openden chef Tom en gastvrouw Wendy hun zaak vlak bij de kerk. De eerste indruk zit goed: eigentijds interieur en instant attente bediening. We starten met een glaasje cava Naveran Brut (€ 4,50) en de menukaart die wat verstopt zit achter nogal wat bladzijden wijn. We twijfelen vooral tussen enkele barbites en daarna een côte à l'os delen of elk een voor- en hoofdgerecht. Het wordt de laatste optie. Ik zie vis als hoofdgerecht wel zitten, alleen blijken de sliptongen uitverkocht. Wel merk ik dat er aan een andere tafel kabeljauw geserveerd wordt, dus informeer ik of er eventueel suggesties zijn. Bingo! Mijn meneer valt als starter voor de huisbereide garnaalkroket (€ 8,50), ik kies na veel aarzeling de gravad lax (€ 13). Daarbij selecteren we uit de vier witte opties per glas de Riesling Tanisch Kabinett (€ 5,5): minder droog dan verwacht, desalniettemin erg lekker. Aan de overkant zie ik een artisanale kroket met verse garnalen en gefrituurde peterselie. Eerlijk is eerlijk: het water loopt me in de mond. Gelukkig bekoort ook mijn contemporaine compositie met blokjes gemarineerde zalm, radijs en (granité van) appel. Wijngewijs blijf ik bij wit, dit keer wel de Italiaanse Le Strette (€ 5,50). De overkant volgt in de rode versie, voor bij zijn entrecôte Hereford met salade, handgesneden frieten en pepersaus (€ 26). Helemaal volgens de regels van de kookkunst! Mijn kabeljauw, lentestoemp, gepocheerd ei (€ 24) smaakt evenzeer, alleen mocht de stoemp iets smeuïger. De lente proef ik wel nadrukkelijk door de keuze voor wortelen, erwtjes, munt en bieslook in diezelfde stoemp. Zoals gewoonlijk passen we voor dessert. Een cappuccino (€ 3,50) willen we wel en daarbij hoort de juiste hoeveelheid zoetigheid voor mij: een stukje chocoladebrownie. Dikkelvenne heeft er - naast de aangename wandel- en fietsomgeving - een troef bij met Brasserie Juste.

Dikkelvenne heeft er een troef bij met Brasserie Juste

woord Elise Descamps
(4/05/2016)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over Brasserie Juste

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 30
 
  4/5

 
  5/5

willy dezutter - 2/11/16 9:28

Op 30/10/2016 heerlijk getafeld was aangenaam verrast puike service en een bord vol smaak alles dik in orde doe zo verder.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sofie Hoefman - 1/11/16 19:57

Veelzijdige, originele keuken met een unieke twist. Heel lekkere, eerlijke gerechten die telkens op een originele manier gepresenteerd worden. Voor iedereen een aanrader om kwaliteit van de bovenste plank te proeven in een erg warm en gezellig kader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Karel De Clercq - 24/10/16 11:12

Zeer lekker. Wendy en Tom hebben op korte tijd een hoog nieveau weten te halen!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vincent Parisis - 28/09/16 17:04

Super leuke brasserie in de mooiste landelijke ligging. Top food en top Gins!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Bernard Dever - 28/09/16 10:49

Te goed om negatieve te schrijven.....

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nicole De Wilde - 27/09/16 22:01

Heel gezellig, vriendelijke mensen en vooral heel lekker en puur eten!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Carine De Wilde - 27/09/16 19:10

Heel verse keuken. Vriendelijke bediening in een mooi interieur. Meer moet dat niet zijn!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

De Smet Grymonprez - 27/09/16 11:23

Super lekker eten in een gezellig interieur met een vriendelijke bediening, voor dit komen we graag van West Vlaanderen nazr Dikkelvenne

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

De Rauw Els - 26/09/16 20:03

Jonge ondernemers die dag en nacht bezig zijn met hun zaak, inspiratie opdoen bij collega's, openstaan voor suggesties maar bovenal (h)eerlijk eten serveren in een prachtige setting (zowel binnen als buiten). Bovendien één van de weinige brasserieën die heerlijke koffies serveren als orgelpunt van een maaltijd !'Juster' kan het niet.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Steve - 25/09/16 10:56

Lekker eten, vriendelijke bediening en een sympathieke gastvrouw.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Eveline - 23/09/16 20:49

Super lekker en vers eten. Vriendelijke bediending, kindvriendelijk en vlotte service. Hier komen wij zeker en vast terug!!!!!!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

lesley collier - 21/09/16 2:36

leuke service, goeie keuken, vriendelijk, hele fijne/toffe mensen. een echte aandrader voor jongen en oud :)

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Machteld - 20/09/16 21:54

Fijne plek, fijne mensen, fijne keuken

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van Cauwenberghe Lieve - 20/09/16 13:05

Lekker en puur eten in een toffe, gezellige plaats, met heel vriendelijke bediening. Een echte aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

marie-anne de ganck - 19/09/16 20:42

Heel gezellig restaurant, lekker eten, zeer vriendelijke bediening. een aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Heynssens - 17/09/16 19:52

Eerlijke pure keuken, leuke service

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lavinia - 16/09/16 21:24

Super lekker eten en een heel vriendelijke bediening! Voor herhaling vatbaar!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jolien Van Hauteghem - 16/09/16 21:24

Super lekker eten ! Super bediening

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Guy de Meulemeester - 16/09/16 19:22

Superlekker, vriendelijke bediening, de gerijpte cote a l'os was subliem! De wijn was perfect! Dochter vond de spaghetti mega...

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Hakri - 13/09/16 17:32

Gisteren daglunch gegeten (voorgerecht en hoofdgerecht): prijs/kwaliteit heel erg goed. Gezellig interieur en een vriendelijke/vlotte bediening. Ons zien ze zeker terug!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Katrien Dick - 13/09/16 14:14

mooie locatie, veel sfeer en gezelligheid, zowel in het restaurant als op het terras, verzorgde kaart en lekkere gerechten...ook de tearoom op zondagnamiddag is een aanrader met vers gebakken wafel of pannenkoek! Tom en Wendy, jullie zijn goed bezig, een vriendelijk en attent koppeltje met respect voor alles en iedereen!! chapeau en doe zo voort.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Martine Peelman - 12/09/16 23:30

Altijd vriendelijk, altijd lekker

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

nikolov - 12/09/16 22:16

Aangenaam en gezellig vriendelijke bediening en sympathieke gastvrouw lekker eten echt de moeite waard, terras is prachtig

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Paul De Crop - 10/09/16 22:22

Zeer lekker gegeten. Verhouding prijs / kwaliteit en zelfs kwantiteit prima. Doopfeest van mijn kleindochter, met 80 personen, was een waar succes.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

versnoeyen Peter - 9/09/16 9:56

Eerlijke keuken, gezellig en vriendelijke bediening. Goede verhouding prijs/kwaliteit

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Goedertier Steffie - 8/09/16 22:26

Top brasserie met super lekkere gerechtjes

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sophie Martens - 8/09/16 12:51

Brasserie Juste is een gezellig restaurant, mooi kader en een heel vriendelijke bediening. Een echte aanrader!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

de groote carine - 7/09/16 19:16

Brasserie Juste is een leuk restaurant. De bereidingen met verse ingrediënten zijn superlekker. Een aanrader!!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ruth Blommaert - 7/09/16 16:43

Brasserie Juste is een van ons favoriete restaurants. Het eten is puur, eerlijk, dus van goede kwaliteit en nog eens prima bereid. Een tomate crevettes, een vol au vent, ... wordt op een 'veredelde' en fijne manier klaargemaakt met superverse ingrediënten. Maar ook de suggesties, de vis, het vlees, kortom alles is supervers, puur en zonder onnodige franjes klaargemaakt. De frietjes en de mayonaise om maar simpel te noemen, zijn ook niet te versmaden, het lekkere brood, enz... Dat alles in een erg gezellig interieur of heerlijk rustig terras. Gogo Tom en Wendy!!! Jullie zijn simpelweg een aanrader die eenvoudige en meer verfijnde gerechten dat toetsje meer geven.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Chantal - 15/05/16 18:55

Lekker, gezellig, vriendelijk en in tegenstelling tot hun voorgangers heel betaalbaar. Tot een volgende keer!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over Brasserie Juste

Nijverheidsstraat 4
9890 DIKKELVENNE
Tel: 09/330.38.20

www.brasseriejuste.be

meer Belgisch-Frans

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69