L'Autre Vie

Frans, Internationaal

L'Autre Vie
Kenmerken
KeukenFrans, Internationaal
Accommodatie bar/lounge, eigen parking
Mogelijkheden vegetarische maaltijd
Prijzen
Voorgerecht €16 tot €21
Hoofdgerecht €19 tot €29
Nagerecht €8 tot €12
Visa MasterCard
Openingsuren
ma gesloten
di van 19:00 tot 22:00
wo van 12:00 tot 14:00 en van 19:00 tot 22:00
do van 12:00 tot 14:00 en van 19:00 tot 22:00
vr van 12:00 tot 14:00 en van 19:00 tot 22:00
za van 12:00 tot 14:00 en van 19:00 tot 22:00
zo gesloten

Over L'Autre Vie

Na pop-ups in Knokke, Gent en Kortrijk openden de jonge chef Maxence Sys en Laurent Willems van cateringbedrijf L'Autre Vie eind 2015 in Sint-Martens-Latem een permanent restaurant. Het is gevestigd in een grondig gerenoveerde art deco-villa. Vele originele elementen, zoals het visgraatparket en het glas-in-loodraam in de traphal werden bewaard en aangevuld met hedendaagse elementen: design verlichting en goudtoetsen. Een voorname jongeman ontvangt ons vriendelijk en neemt onze jassen aan. Hij nodigt ons uit om plaats te nemen in de bar, waar je ook gewoon iets kunt drinken, zonder te eten, maar wij besluiten om direct aan tafel te gaan. We bestellen een uitstekend glas champagne van het huis Ayala (€ 11), geserveerd met enerzijds rode biet met gerookte eend en geitenkaas en anderzijds garnaal met quinoa en crème van paprika. Twee verfijnde amuses, die meteen de toon zetten. We gaan voor het driegangenmenu met aangepaste wijnen (€ 70). De eerste wijn is een elegante verdicchio met aroma's van wit fruit en een fris zuurtje. Past perfect bij het schelvishaasje met broodkruim in witte wijnsaus met raapjes en miniwortel. Het hoofdgerecht laat te lang op zich wachten, maar is een waar feest: perfect rosé gebakken duivenborst, apart de doorgegaarde boutjes, een heerlijke portosaus, kurkaardappel, ganzenlever en snijboontjes. In het glas komt een kruidige chianti classico. We sluiten af met chocoladeflan met texturen van peer, crumble en Poire Williams. Alle gerechten zijn met zorg bereid en mooi gepresenteerd. De chef kent zijn klassiekers, maar voegt er een moderne, Aziatische toets aan toe. Bij het weggaan staan we even te schilderen voor er iemand komt opdagen met onze jassen. Dit restaurant moet nog groeien, maar wat een potentieel!

Topkeuken en vriendelijke service in een prachtig interieur.

woord Geert Bouckaert
(10/02/2016)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over L'Autre Vie

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 17
 
  4/5

 
  5/5

Vits Patrick - 27/09/16 23:25

Brasserie met sterallure

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Linda De Rycke - 27/09/16 18:02

Super en betaalbaar, gezellig kader. Jong team. Cosy tuin. Zeker reserveren. Een aanrader!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

colle chantal - 14/09/16 9:36

Super, jong team, lekker , top !! zeker doen !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

marie-laure leusen - 11/09/16 16:08

Originele gerechten met goede prijs/kwaliteit verhouden in een zeer mooi kader met attente bediening. Een echte aanrader.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Caroline Pauwelyn - 9/09/16 22:50

Prachtige locatie. Prijs kwaliteit de beste. Zeer gedreven en enthousiaste kok en team! Dikke proficiat aan Maxence!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Caroline - 9/09/16 14:02

Eten, kader, bediening, kwaliteit... Alles TOP!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

mieke - 9/09/16 12:09

Top heel lekker eten, vriendelijke bediening, mooie setting, een adres om zeker te doen.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Mieke Verplancke - 9/09/16 11:45

Verkocht aan dit top adres!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Stephanie - 6/09/16 22:20

Mooie setting, vriendelijke bediening en heel lekker gegeten. Topkeuken voor een betaalbare prijs!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Delphine - 6/09/16 13:43

Eten, kader, bediening, prijs, kwaliteit... Alles TOP!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sofie VB - 6/09/16 13:30

Aangenaam vertoeven in een eerder ongedwongen sfeer.Delicieus snoepen van de zeer verfijnde gerechten. Kortom, een aanrader.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Claus - 5/09/16 22:07

Schitterende keuken, kader en bediening ! Gewoon TOP !!! Vanaf heden kan je lunch ook in tuin nemen.. Als dame een aangename en lekkere lunch, niet te zwaar, leuk om met vriendinnen te doen! 's Avonds al met mijn man een gezellige diner gehad. Ze stellen wijn voor, betaalbaar ook! Kan hier niets slecht van zeggen ... Behalve dat ik soms geen plaats heb ¿¿ ! Dus zeker reserveren !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jimmy VO - 5/09/16 20:56

Topadres met vernieuwende en frisse keuken, goeie wijnmatch, jong dynamisch team

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Moerman - 5/09/16 20:18

Klasse , Topkeuken !!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jonas - 5/09/16 19:11

Licht experimentele keuken met een menu waar je elke smaak in terug kan vinden. Wijnen zijn eerlijk geprijst! Heerlijk voor zowel lunch als diner

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5