Jan Verhelst

Internationaal

Jan Verhelst
Kenmerken
KeukenInternationaal
Accommodatie terras
Prijzen
Budget €4 x tasting € 60, 5 x tasting € 70, 6 x tasting € 80, discovery € 65 all in, lunch € 30
Voorgerecht €0,0 tot €0,0
Hoofdgerecht €0,0 tot €0,0
Nagerecht €0,0 tot €0,0
American Express Bancontact Visa MasterCard
Openingsuren
ma gesloten
di gesloten
wo van 12:00 tot 14:00 en van 19:00 tot 21:00
do van 12:00 tot 14:00 en van 19:00 tot 21:00
vr van 12:00 tot 14:00 en van 19:00 tot 21:00
za van 19:00 tot 21:00
zo van 12:00 tot 14:00 en van 19:00 tot 21:00

Over Jan Verhelst

Lotus Root verandert van naam, gastvrouw wordt Ineke Claeys en chef Jan Verhelst keert terug naar de keuken. Redenen genoeg om op ontdekking te gaan in Eke. Bij aankomst om 19u30 is het restaurant leeg. Dat voelt altijd wat vreemd. Het interieur straalt iets te klassieke klasse uit. We reserveerden voor het Discoverymenu (3 x taste, aperitief, wijn, koffie inbegrepen, € 65) en starten meteen. Als aperitief kiezen we champagne van Jacques Lassaigne uit Montgueux. Deze prima parels begeleiden twee hapjes: Gillardeau-oester, gember, soja, kalamansi en cannelloni, geitenkaas, cashewnoten, baby paksoi. We zijn smaakgewijs meteen onder de indruk. De Aziatische oester enerzijds en de cannelloni die mij inspireert om thuis te kopiëren. De gastvrouw schenkt een erg lekkere witte wijn: L'Impertinent van Château des Estanilles. De frisse en tegelijk stevige toetsen accorderen met de kabeljauw, prei, rabarber, yuzu en beurre blanc. De rabarber dringt iets minder door, maar wat zijn we beiden opgetogen dat er brood op tafel staat om die zalige beurre blanc met citrus mee op te dippen. Vervolgens mogen we de gedecanteerde Joel Gott, een 14 maanden op eik gerijpte merlot en cabernet sauvignon uit Washington, degusteren. Mijn wederhelft is zichtbaar onder de indruk! Daarbij serveert Jan Verhelst Nieuw-Zeelands lam, witte en zwarte bonen, asperges en ratteaardappel. Het rosé vlees smelt in de mond en de diepe smaken van de garnituur doen het nog meer eer aan. Als eerste dessert volgt melkchocolade, tonkaboon, caramel, cacao grué. Lekker zonder meer, mijn voorkeur gaat uit naar de allerlaatste gang: appel, zuring, witte chocolade. Eén verrassend ingrediënt staat niet op de kaart, en dat is olijfolie. Ik geniet. Alle respect voor de originele combinaties van Jan Verhelst! De chef komt nog - zeer - uitgebreid zijn toekomstplannen toelichten. We bedanken voor de smaakvolle avond en zetten koers naar Gent.

Een nieuwe naam, dezelfde originele smaakcombinaties met topingrediënten

woord Elise Descamps
(3/06/2015)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over Jan Verhelst

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 16
 
  4/5

 
  4/5

patrick - 9/05/17 14:11

goed restaurant en goed te bereiken beter dan in gent hier heb je geen Volvo ama(j)zon(e) gent voor nodig aan te bevelen na de ontoegankelijkheid van de horeca in gent

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ann - 30/10/16 21:30

Gewoon super! Wat betedt verhouding prijs/ kwaliteit niet te overtreffen!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jurgen Van de VElde - 16/11/15 18:39

Het is altijd een avontuur waar we naar uitkijken dagen vooraf. De verschillende smaken, de lekkere bijpassende wijnen, de gastvrije bediening, het zijn allemaal ingrediënten voor een leuk avondje uit. Ik kan enkel maar lovende woorden spreken over dit restaurant. Zeker een aanrader !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

stefaan claeys - 26/09/15 8:54

prachtig vernieuwd interieur , gedreven zaakvoerders , Ine als charmante gastvrouw en Jan als superkok : de ideale combinatie ! Zeker proberen ...

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

michel thienpont - 25/09/15 10:33

topadres ! absolute aanrader voor fijnproevers !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Marleen De Boever - 8/09/15 15:40

Heerlijk!!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Peter Klus - 3/09/15 19:17

Lekker gegeten en vriendelijke bediening in gezellige sfeer

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Roland De Backer - 3/09/15 12:29

Telkens een unieke ervaring! Veel succes met het vernieuwde interieur!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

ROOS DE FAUW - 2/09/15 10:07

een zeer aangename verrassing; superlekker van begin tot het einde; een echte aanrader; ik wil er ontelbare keren teruggaan;

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Tom - 2/09/15 9:57

Onbeschrijfelijk lekker !!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Griet Landuyt - 2/09/15 8:14

Geen hype, maar daarom zeker niet minder lekker, integendeel! Binnenkort komen we zeker het nieuwe interieur bewonderen (en genieten van de heerlijke keuken uiteraard)

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Isabelle janssens - 2/09/15 0:15

Culinaire reis voor fijnproevers! Echt verrassend... Frisse toets. vernieuwende combinaties. Absolute topper! Aanrader, hoedje af.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Delphine Brossé - 31/08/15 19:55

Al meerdere malen schitterend gegeteb hier, is een echte aanrader! Groetjes, Delphine

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5