Flammazien

Flammazien
© Toon Pauwels
Kenmerken
SpecialiteitGrill
Mogelijkheden vegetarische maaltijd
Prijzen
Voorgerecht €6 tot €16
Hoofdgerecht €18 tot €34
Nagerecht € tot €
Visa MasterCard
Openingsuren
ma van 18:30 tot 21:00
di van 18:30 tot 21:00
wo van 18:30 tot 21:00
do van 12:00 tot 14:00 en van 18:30 tot 21:00
vr van 12:00 tot 14:00 en van 18:30 tot 21:00
za van 18:30 tot 21:00
zo gesloten

Over Flammazien

Didier Van Autreve bereidt in Flammazien vlees, vis en groenten op een Oklahoma Joe, een op hout gestookte buitenkeuken. Dit soort firewood cooking is uniek in België. Van Autreve verzorgt al jaren bbq aan huis met een mobiele Oklahoma Joe en kreeg steeds vaker de vraag of er een restaurant bestaat waar je gerechten kon eten gegrild op eiken- en beukenhout. Flammazien - een verwijzing naar 'vlammen zien', maar ook een knipoog naar de brandwondenzalf - was geboren. Het restaurant, dat amper 20 zitplaatsen telt, is gezellig ingericht met keurig tafellinnen en servies, vintage spulletjes en veel hout. Tegen een van de wanden zijn zwartgeblakerde balken aangebracht, die in Japan als isolatie worden gebruikt, zo vertelt de gastvrouw. De chef zelf serveert ons een verfrissende gazpacho van komkommer. Als aperitief drinken we een uitstekende rosé spumante (€ 7) en bestellen daarbij de firewood plate (€ 12): warme gerookte zalm, nog lekker glazig van binnen, met cashewnoten, blokjes tomaat en zeegroenten, een assortiment gegrilde groenten, waaronder paprika, aubergine, courgette en wortel en gerookte eendenborst met champignons. De houttoetsen smaken subtiel door en alles is à la minute bereid. Je kunt ook kiezen voor langzame garing, maar dan moet je twee dagen op voorhand bestellen. Als hoofdgerecht kiezen we voor Baskisch Txogitxurund (€ 34), een flinke lap mals vlees, bleu chaud en weer met die subtiele rooksmaak. Als sidedish (twee naar keuze bij een hoofdgerecht) nemen we allebei verrukkelijke handgesneden verse frieten in de schil. Mijn tafeldame eet er een stoofpotje van vergeten groenten bij, ik een fris slaatje. Een glas stevige Argentijnse malbec (€ 7) maakt ons maal af. We zijn helemaal voor firewood cooking gewonnen.

Heerlijk gegrilde gerechten met rokerige houttoets

woord Geert Bouckaert
(6/05/2015)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over Flammazien

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 42
 
  4/5

 
  2/5

Sophie - 20/12/15 22:36

Geen aanrader. Het eten was lekker, maar nogal aan de koude en eerder kleine kant. Niet echt vriendelijke bediening.Prijs kwaliteit duur. Krukjes zitten gedurende 3 uur niet comfortabel. Daarbij was er een onaangeme afvoergeur in het zaaltje achteraan. Goed voor 1 keer.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Heuvinck joachim - 17/09/15 18:52

Gezellig, verrassend en heel eerlijke keuken met die heerlijke Oklahoma smaak doorheen de gerechten. Bovenal ook heel betaalbaar zeker gezien de royale porties.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nikolas - 16/09/15 10:35

Ik ben hier ondertussen al enkele malen geweest en zowel op vlak van bediening (heel persoonlijk en dat is altijd fijn), als ingrediënten, als prijs-setting vinden mijn vrouw en ik dit top. Leuke wijnkaart tegen aangename prijzen. Voor wie houdt van net eens wat anders zal dit een heel aangename ontdekking zijn.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

luc - 14/09/15 15:06

Knappe inrichting, eten is dik in orde en degelijke service. Dus top voor Dendermonde

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  3/5

dirk - 13/09/15 13:37

toffe locatie en leuk interieur

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Greetje Baeten - 13/09/15 9:05

Leuk kader en lekker eten.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Karen De Ridder - 7/09/15 14:53

top !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Heyndrickx Beatrice - 4/09/15 14:10

Het is voor ons niet bij de deur, maar het is een aanrader voor iedereen. Voor een Familieonderonsje zit je gezellig samen en apart van de andere bezoekers Top Top Top !!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  2/5

Joan - 3/09/15 14:16

Sluit me aan bij ikke. Op Tripadvisor net hetzelfde verhaal. Allemaal recensies van vrienden (vaak zelfde stijl en inhoud) en dus dezelfde namen of aliassen als op deze website. Als er al een neutrale opstaat dan is het niet positief.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  2/5

ikke - 3/09/15 14:10

Ik weet dat Goesting consequent het "tegengewicht" verwijdert maar de recensies over Flammazien zijn zo duidelijk opgezet spel dat het ridicuul wordt. Beseffen uitbater, vrienden en familie niet dat hierdoor elke geloofwaardigheid verdwijnt. Het is er gewoon ok zonder meer zoals sommige andere reacties vanuit objectieve hoek al opperden.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

bram vh - 3/09/15 13:54

Super gezellig en lekker restaurant, mooie eerlijke smaken met als aanraders, de eend, de hamburgers, en het perfect gegaarde rundsvlees. Ook zeer lekkere wijnen! Zeker een bezoek waard!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jelle - 3/09/15 10:51

De vriendelijkste ontvangst en de lekkerste gerechten! Stelt nooit teleur!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Noella Thys - 3/09/15 10:23

Het bereidingsconcept is apart maar,...verrassend lekker ! Je proeft dat er met verse produkten gewerkt wordt. En dit alles in een gezellig kader, dan kan je alleen maar genieten van een fantastisch geheel. Voor ons was het geslaagd !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Maëla - 3/09/15 7:06

Super lekker & gezellig !!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Kristel - 2/09/15 19:12

Omdat het concept ons al een tijdje enorm aansprak en na een eerste lekkere kennismaking op Walking Dender reserveerden we gisteren bij Flammazien, hun 1ste openingsdag na de zomervakantie. We waren op slag fan! Tijdens het aperitief genoten we van een gazpacho van broccoli en warme broodjes met boter, olie en fleur de sel. Al gauw volgden de bestelde bruchetta's met 2 tapenades (€12): één van olijven, pesto, noten... en één van frisse tomaatjes, ajuin, .... Als hoofdgerecht kozen we voor de côte à l'os (€25) vergezeld van auberginepuree en zoete maïs op de kolf. We kozen als bijgerechten voor een stoofpotje van seizoensgroenten en aardappel in de schil. Hierbij dronken we een karafje Spaanse witte wijn. Nadien volgden nog koffie/cappuccino en crème brulée (€6). Het eten was overheerlijk. Ook over de bediening veel lof (voldoende informatie, oprecht vriendelijk...). Het kader is zeer sfeervol. We sloten de avond af met een bezoekje aan de ingebouwde Oklahoma Joe en praatje met de chef!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Linda Noorts - 2/09/15 18:12

zeer lekker, werken met verse producten, niet duur dus een aanrader voor firewood cooking

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sabine - 2/09/15 17:09

Superlekker eten, glutenvrije combinaties mogelijk, een heel leuk en rustgevend kader, sympathieke gastheer en gastvrouw

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ruben Vernaillen - 2/09/15 16:45

Zeer tof concept met zeer lekkere en eenvoudige gerechten met topsmaak. Zeker en vast een aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Tim - 2/09/15 15:45

Lekkere en originele keuken, in een toffe setting. Carnivoren komen er zeker aan hun trekken, maar ook mijn vegetarische vrienden waren enthousiast over hun gerecht.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Tim Garnaal - 2/09/15 15:39

Zeer lekker eten !! Aangename gastheer en aangename gastvrouw.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  2/5

Dermott - 2/09/15 14:16

Oei, oei toch wel wat overroepen hoor!!! Voor beginners misschien een openbaring maar voor anderen 13 in een dozijn.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jellen V - 2/09/15 13:39

Zeer lekker eten!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Charlotte - 2/09/15 13:20

De gerechten die met deze Oklahoma Joe worden bereid smaken overheerlijk. Dit uniek concept verdient een dikke pluim ! Dhr Van Autrève is niet aan zijn proefstuk toe, heeft reeds jarenlange ervaring en verdient dubbel en dik deze erkenning. De bediening is ook supervriendelijk ! Go for it, jullie zijn zéér sterk bezig !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nick V. - 2/09/15 12:48

Goe!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Carlo - 2/09/15 12:24

Lekker en origineel! Daar gaan we zeker nog gaan!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jürgen Noorts - 2/09/15 12:14

We gaan het simpel houden. Het is daar gewoonweg SUPER op alle gebied !!! Meer dan een aanrader waard !!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lucas De Troyer - 2/09/15 12:11

DIK IN ORDE!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Melanie - 2/09/15 11:53

SUPERLEKKER !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Van Hecke Claude - 2/09/15 11:40

Heel lekker en super vriendelijke bediening!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Niels Tas - 2/09/15 11:26

Dik in orde!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Collewaert - Van Houteghem - 2/09/15 11:24

lekkerrrr en toffe mensen !!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Isabelle - 2/09/15 7:48

Originele en verrassende gerechten, mooie inrichting, sympathieke gastvrouw en -heer.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  2/5

Martin - 1/09/15 20:31

Ik ga heel veel op restaurant en vind Flammazien erg gewoon ok zonder meer.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Danny Bruggeman - 1/09/15 17:37

Altijd opnieuw een verrassing en een smaak welke je in geen enkel ander restaurant kan terugvinden. De dagschotel op de middag tijdens de week is een grote aanrader. De mogelijkheid om op voorhand vegetarisch te bestellen is mooi meegenomen. Gastheer en -vrouw zijn de vriendelijkheid zelve. Ik ga heel veel op restaurant maar telkens opnieuw kan men mij in Flammazien iets origineels voorschotelen. Ook de wijnen zijn bijzonder origineel!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Dominique Michels - 1/09/15 16:45

Gewoon lekker, aantrekkelijk, appetijtelijk, delicieus, geurig, heerlijk, kostelijk, puik, smakelijk, verrukkelijk, zalig!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  2/5

Critical Captain - 1/09/15 16:25

Wat een doorzichtig offensief!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lee-Roy - 1/09/15 15:25

Unieke beleving in een zeer mooi en aangenaam kader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Peter V - 1/09/15 12:17

Super interieur, super gerechtjes en super bediening!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

isabel - 1/09/15 11:58

Origineel

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ben Becqué - 1/09/15 8:39

Altijd lekker en supergezellig! Je komt er perfect tot rust en geniet van een heerlijke keuken dankzij de vriendelijke chef en gastvrouw! Zeker een aanrader voor wie het graag eens "anders" op z'n bord wil!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Shana Quintelier - 1/09/15 8:30

Super lekker!! En heel gezellig!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Jan De Maeyer - 6/05/15 23:31

Ideaal voor wie houdt van het betere rundsvlees op een originele manier bereid en geserveerd... (bleu chaud comme il faut).

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over Flammazien

Brusselsestraat 72
9200 DENDERMONDE
Tel: 0477/72.70.00

flammazien.be

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69